dinsdag 28 maart 2017

Weer lekker op fiets-gang


 

Zo, 5.15 uur opstaan om sinds maanden weer eens op de fiets naar het werk te gaan, wel lekker de speedbike. :-) Onderweg geen velomobielcollega geroken of gezien. Wel een vriendelijke maar voor mij nog onbekende renner op een heel dikke bandenfiets op de Hollandsebrug op een snelheid van 25kpu; maar nomatch4me J. In het Amsterdamse bos een speedbike met 37kpu voorbijgeslakt als 40tonners op de A1. Naast hem rijdend zeg ik nog even “goeiemorgen” maar de aangeklede aap keek niet eens om. Mogelijk uit complete verbijstering. Ik dacht aanvankelijk nog wel van leuk, even up-teamen met een e-soortgenoot, maar nee, dus weer in mijn eentje verder de laatste kilometers op het laatste wolkje stroom in mijn accu. Aangekomen vertwijfeld zoeken in mijn fietstas naar de acculader voor een recharge op kosten van de baas. Helaas, holy shit, lader vergeten…………… Edoch, deze heerlijke rit neemt niemand me meer af en vanmiddag in het zonnetje terug.!!!

 

De terugweg met zuidwesten windje in de rug in het voorjaarszonnetje met 18 graden was geen straf. Lekker rustig pedaleren met oog op al het jonge groen om mij heen. Plotsklaps de rustige rit verstoord door een explosieve decompressie vlak achter mij...   


Ik ken dat, soms van de bonenmaaltijd een dag eerder, maar die heb ik al lang niet meer gehad sinds dat VrouwLiesbeth mij op een koolhydratendieet heeft gezet.  Helaas heeft de luide aankondiging dus een meer desastreus effect; platte achterband dus. Als geluk bij een ongeluk strandde ik in Ouderkerk vlak bij fietsenmaker de Haan met 4 fietsenmonteurs en nog veel meer banden. 20 minuten later weer op pad en volop genietend van het voorjaar !
 




Kruising bij Driemond (Weesp, provinciale weg en het Gein) wordt rigoureus verbouwd voor een betere verkeersdoorstroming. De tijdelijke fietsersbrug met scherpe hoeken en stalen platen doet heerlijk onvriendelijk aan voor velomobielen, dus  aan alle velonauten: de velo slepen over de brug of een gewone sportfiets :-).

Naar ik meen heeft StradaExpres al eens een vooraankondiging gedaan van de verbouwing dus even 30 seconden besteed om z’n blogposts door te spitten J, hier is het dan.


 
 

 

zondag 26 maart 2017

vroemmmmm


 

 


Na 7 weken na mijn “nieuwe heup” kan ik weer rustig conditie gaan opbouwen. Dus vrijdagavond een rondje Almere en Oostvaardersplassen met een geschatte afstand 35 kilometer. Echter weer thuis stond de teller op bijna 60 kilometers....  Halverwege teamde-ik-up ik een medewielrenner op het zelfde rondje druk bezig met intervaltraining.  Dankzij de variabele elektrische ondersteuning op mijn sportfiets kon ik hem wel bijna net niet bijhouden tijdens zijn sprintjes. Ook de stukken open polderland met windkracht 4 tegen waren een een ware beproeving. Maaarrrr, de eerste tocht is gelukt, beter dan verwacht met een ondersteund gemiddelde van 30kpu :-). Wel de accu helemaal leeg en ikzelf ook helemaal “plat”.

 
Wat me ook opviel is dat ik met mijn nieuwe Northwave winterschoenen mijn zadel meer dan een centimeter hoger moest, rara, dat kan dus de reden zijn dat ik net niet meer in de Quattrovelo pas !!!

Nog even een aanvulling; Velomobiel.nl werkt aan een QV met 20mm hogere "motorkap", deze velomobiel kan al over een maand beschikbaar zijn en heb ik hem direct besteld. Weer even geduld weer.

zaterdag 4 maart 2017

It ken net ...........










 

Eind januari 2016 een gans nieuwe velomobiel getest en besteld; proefgereden in de proto en geconcludeerd dat de Quattrovelo een fantastische machine is! Wel klein probleempje is dat mijn knieën bij het fietsen de “motorkap” raken, maar omdat de productiemachines een diepere bodem krijgen kan de zetel dan lager en zou ik daarmee naar verwachting voldoende beenruimte hebben.    

Het kan net!

Na een jaar wachten en een gestadige daling op de afleverlijst bij Velomobiel.nl is het dan bijna zover.

It giet oan !!!

Op een recente foto van “Mooi Geel is Niet Lelijk” zag ik mijn crème Quattrovelo al staan. En ja, dan het lang verwachtte e-mailtje van Velomobiel.nl dat ze gaan beginnen met het “customizen” van mijn nieuwe Quattrovelo. Nog een paar details doornemen zoals de wens voor achterremmen waarvan ik nu begrijp dat deze dure optie voor Nederland niet zo courant is.


In wijs overleg met Velomobiel.nl eerst de nieuwe fiets maar even proefrijden voordat het aanpassen begint, echter tot grote teleurstelling van mij en Alllert pas ik er niet meer in,

it ken  net .........  ;

Mijn benen gaan niet rond ondanks de 2 cm meer ruimte ........

 
We begrijpen niet hoe dat mogelijk is, zijn mijn benen gegroeid? Door mijn nieuwe titanium heupgewricht? De langere Theo van Velomobiel.nl pas er (net) wel in. Ten opzichte van een jaar geleden, toen bij het testen, ben ik wel wat dikker geworden (5kg) dus een wat dikkere kont en rug natuurlijk. Ook heb ik nieuwe schoenen gekocht, misschien zijn de zolen wat dikker. (Deze Northwave Artic schoenen zijn met zekerheid een aanrader qua pasvorm en warmte !)

 



Ja, en de mooie creme QuattroVelo?  Gelukkig nog geen aanpassingen gedaan en gaat Velomobiel.nl een nieuwe eigenaar vinden zodat hij niet hoeft te worden verschroot !

Gelukkig werkt Velomobiel.nl al aan een uitvoering van de VeloQuattro met een hogere “motorkap” zodat er voor mij nog wel toekomst is. Levertijd? Zal nog wel een half jaartje duren.

En shit, net mijn Strada verkocht, en mijn ligfiets, en de Kettwiesel ... dus komend voorjaar met de bukfiets naar het werk L