tag:blogger.com,1999:blog-1179231471833143136.post5150859571103739015..comments2023-05-02T11:56:18.886+02:00Comments on ........ VeloTeĵo ........: De kunst van het trager wordenVeloTeĵohttp://www.blogger.com/profile/15394292321743837380noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-1179231471833143136.post-13852146952110321182018-04-26T08:10:14.480+02:002018-04-26T08:10:14.480+02:00Volgens mij zegt Wim hierboven dat je jezelf gewoo...Volgens mij zegt Wim hierboven dat je jezelf gewoon aanstelt, Theo ;-)<br /><br />Heb overigens dezelfde 'Euforie-effect' ervaring.Erwinhttps://www.blogger.com/profile/13080895953120031075noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1179231471833143136.post-32158516462839646922018-02-03T12:34:12.207+01:002018-02-03T12:34:12.207+01:00wel een goede tip !
wel een goede tip !<br />VeloTeĵohttps://www.blogger.com/profile/15394292321743837380noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1179231471833143136.post-32840537702225902232018-02-03T10:25:32.277+01:002018-02-03T10:25:32.277+01:00Als de Quest 100% goed in orde is, dus sporing, ke...Als de Quest 100% goed in orde is, dus sporing, kettingloop, racekap, schokdemping en GoCycle banden voor en Almotion achter, dan lever ik in de winter 10% snelheid is. Betekent bij hartslag 120 nog steeds 40 km/u waar dit in de zomer 43 tot 45 km/u is.Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1179231471833143136.post-84456378447305378382018-02-03T09:40:03.030+01:002018-02-03T09:40:03.030+01:00Eh, dat zou ik in dit geval dus niet doen ;-)Eh, dat zou ik in dit geval dus niet doen ;-)Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1179231471833143136.post-46203141818398321002018-02-03T09:38:45.363+01:002018-02-03T09:38:45.363+01:00Grappige tekening ook Theo!
Bij toeval heb ik ontd...Grappige tekening ook Theo!<br />Bij toeval heb ik ontdekt dat als je een tekeningetje opslaat als 'PNG' de witte achtergrondkleur verdwijnt en hij opgaat in de achtergrondkleur van je blog.<br />Mvg MickMickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1179231471833143136.post-42658479775646984872018-02-02T19:04:25.800+01:002018-02-02T19:04:25.800+01:00ik dacht dat ik wat te klagen had pfff :-)
ik dacht dat ik wat te klagen had pfff :-)<br />VeloTeĵohttps://www.blogger.com/profile/15394292321743837380noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1179231471833143136.post-60723045871180028772018-02-02T19:00:05.512+01:002018-02-02T19:00:05.512+01:00Inderdaad indrukwekkend onderzoek, wat ons gevoel ...Inderdaad indrukwekkend onderzoek, wat ons gevoel geheel bevestigd. <br />Ook ik weet gelijk wat je bedoelt, en ondervind het zowat dagelijks aan den lijve..........<br />De nieuwe QV liep inderdaad als een speer! En goed bekeken doet ie dat nog, maar waarom gaat het zo traag? <br />Winter inderdaad, temperaturen die constant rond het nulpunt schommelen, sneeuwtroep op de wegen, of natte rommel, en als het dan toch eens droog is rijdt ik nog steeds met spijkerbanden rond. In die spijkerbanden ligt dan ook nog Anti-Platt, om lekrijden door doorgedrukte spikes te voorkomen.........Die Marathon Winterbanden met inleg wegen 1½ kilo per stuk, tegen 300 gram voor een Shredda 40/406 vouwband, hetgeen er voor zorgt dat er nu nog eens 5 kg extra gewicht aan m'n kont "hangt", het totaal gewicht van de rijklare fiets met zooi komt nu op 50 kg, en dan is het aanhangende slijk in de wielkasten daar nog niet bij gerekend........De rolweerstand van die spikes is ongeveer een factor 3 groter dan die van de Shredda's, dat merk je gelijk als je ze er om hebt!<br />De koude lucht is ook niet echt goed voor m'n gevoelige luchtwegen (astma) dus doe ik het ook iets rustiger aan, en het lijkt sowieso allemaal wat meer moeite te kosten.......<br />Nou ja, het is een kwestie van overleven, we gaan weer naar de lichtere en warmere tijden toe, zo gauw de zomerbanden er weer om kunnen gaat het al een stuk beter!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1179231471833143136.post-89232192646568889952018-02-02T16:51:41.770+01:002018-02-02T16:51:41.770+01:00Hi Clement, Thanks for comments. I am also impress...Hi Clement, Thanks for comments. I am also impressed by your research and presentations!VeloTeĵohttps://www.blogger.com/profile/15394292321743837380noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1179231471833143136.post-50195723022977501362018-02-02T16:08:30.722+01:002018-02-02T16:08:30.722+01:00Concerning the extra power delivered when a "...Concerning the extra power delivered when a "situation" increases my adrenaline: it's really impressive, I am immediately cruising 20W higher without noticing it in my legs (I can well notice it on the heart rate monitor). Hormones can really make you faster... Clémenthttps://www.blogger.com/profile/12634721432630742652noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1179231471833143136.post-64905187002914104802018-02-02T16:05:03.328+01:002018-02-02T16:05:03.328+01:00Hi Theo,
I also found out is that I can deliver mo...Hi Theo,<br />I also found out is that I can deliver more watts in the winter than in the summer because I don't overheat! For my 41km one way commute, I average 134W in the summer and 145W in the winter. Currently, using the same tires in the summer and winter, the difference is about 15% extra effort. Please note that I am using Latex tubes that are less temperature sensitive than butyl; they are also much better against puncture but you need to re-inflate them twice a week. Greetings, ClémentClémenthttps://www.blogger.com/profile/12634721432630742652noreply@blogger.com