Al enige tijd "loop ik te wensen" om een Quest te rijden; de overwegingen zijn om nog een tijdje te wachten en dan de Strada in te ruilen voor een nieuwe Quest of toch maar een gebruikte erbij aan te schaffen. Op gebruikte Questen knap ik steeds af vanwege de schades of de hoge kilometerstand, maar bovenal de hoge prijs in combinatie met het voorgaande. Afgelopen weken weer enkele Questen beschouwd, maar ik was maar matig positief totdat enkele dagen geleden mijn oog viel op een advertentietje op “Ligfiets.net”; “Krasloze Quest met weinig kilometers”, met op het eerste gezicht een acceptabele prijs. Vanavond dus op bezoek bij een “droevig gezin” vanwege het besluit om de Quest af te staan omdat hij niet goed meer past binnen de mogelijkheden van een groter wordend gezin en het werk ver buiten de deur.
“Krasloze Quest met weinig kilometers”, daar stondtiedan.... Dat was niets te veel gezegd !!!! Echt een smetteloze QUEST van 2.5 jaar oud met 7000 km op de teller (Q 284). Wat een mooie fiets ! Het was duidelijk dat de eigenaar er de afgelopen 2 jaren zeer zuinig en voorzichtig mee was omgegaan. Hoe kan ik dat evenaren ???
We waren meteen overtuigd en gingen in de onderhandeling over de compensatie. Nu heb ik altijd iets van “die vraagprijs” is maar de vraagprijs en niet de betaalprijs. Helaas, in dit geval was de vraagprijs wel de betaalprijs en verdere prijsonderhandelingen liepen op niets uit. Ik wilde al weer in de auto stappen totdat mijn verstand mij tot de orde riep en nog eens even heel duidelijk maakte dat zo een mooie Quest nergens voor die prijs kan worden gevonden.
Dus, daar issie dan !
Smetteloos!
Je kunt aan de geringe inslijting vd wielkasten ook zien dat hij weinig gebruikt is.
BeantwoordenVerwijderenOnlangs is trouwens pas de notie 'tot mij gekomen' waarom de Strade zo'n vrij stompe achterkant heeft: Komt door de cassette rechts ah achterwiel (in combinatie met de vrij dikke eenzijdige achtervork). De Quest laat dat door z'n grotere lengte wél puntiger eindigen...
Leuk! Mick