maandag 17 oktober 2011

F-Lite Klapper

Tegen de verwachting in waren mijn benen weer goed hersteld na de LEL van gisteren. Dus vanochtend weer een lekker tempo, 36 -38kpu op de lange stukken richting Schiphol. Ondanks het stevige tempo hoor ik aan het begin van de klim na Weesp (talud Amsterdam Rijnkanaal) naast me "goelemoggen". Shit .... , Angelo de Griek op z’n racefiets …..  Dat werkt natuurlijk als een adrenalinebom. Gas op de plank en even verder in de klim jakker ik hem met 40kpu voorbij alsof hij stilstaat. Yep, dat zal hem leren ! Sprintje tegen de heuvel op, mijn specialiteit !  Daarna weer 38kpu kruissnelheid en ik heb hem niet meer gehoord of gezien. gna gna gna ... (onze route scheidt zich na Amstelveen).
Op Schiphol aangekomen dan toch wel "taaie" benen. Vooral het steeds snel optrekken na bochten en kruissingen vergen veel energie.

De terugweg ging minder voortvarend; een F-Lite klapper rechtsvoor net na vertrek. Gelukkig is het lekker weer. Bij inspectie is het probleem snel gevonden, een flinke doorslijtplek. Ik heb dus gisteren met de LEL veel geluk gehad. De oorzaak ligt vermoedelijk in een blokkerend voorwiel bij een noodstop vorige week tijdens de regen. De grip van de F-Lites op nat wegdek is slecht en de wielen blokkeren dan gemakkelijk. Gelukkig had ik een reserve band bij me.  Hierboven de F-Lite na 8 weken en 2750km.


Het grote voordeel van de F-lite is dat hij erg licht is en gevouwen kan worden tot een klein pakketje. Daarom, zuinig als ik ben, de doorgesleten F-Lite geplakt en in de fiets gelegd als “thuiskomertje”.





 
De F-Lite kan worden gevouwwen tot een licht en klein pakketje





Nu het natte koude donkere seizoen weer is aangebroken dus maar meteen de super betrouwbare Marathon-Plus banden gemonteerd op alle wielen. Zal wel wat zwaarder rijden maar een lek des ochtends om 6 uur in het donker en in de regen vind ik uiterst onaantrekkelijk.
Morgenochtend regen, de toerkap komt dan ook weer goed van pas!


Oh ja, op de terugweg kom ik voor Amstelveen Angelo weer tegen. Ik roep meteen naar hem dat ook hij moet wachten voor rode verkeerslichten.  
"Waarom ?"  Dat is eerlijker in een race !    "OK ".
Bij het eerste verkeerslicht stop ik braaf en Angelo, sportief als hij is, is even later in geen velden of wegen meer te bekennen. Shit … Vier verkeerspunten verder, waaronder 2 rode, kom ik richting Ouderkerk weer lekker op gang en krijg ik hem na enige tijd en 48kpu op de teller weer in het vizier. Echter in Ouderkerk kiest Angelo een route naar ons Almere die ik niet prefereer en dus niet neem. “Saved by the bell” en ik toer rustig met een gangetje van 38kpu met de wind mee naar huis.

9 opmerkingen:

  1. dus geen noodstoppen meer maken he!!!
    ik gooi binnenkort de maraton er weer onder.. geen plus maar de normale....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Los van de noodstop is de band sowieso al ver versleten. Er is ook op de niet doorsleten plaatsen nog maar enkele tienden van een mm rubber te zien.
    Tijdens wedstrijden rij ik dolgraag met de GoCycle/F-lites, maar ik wil nog wel graag een beetje van de oorspronkelijke profilering kunnen zien.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom bij de club Theo... Het is weliswaar een discutabel lidmaatschap maar toch... Bij mij gebeurde het ook zo rond de 2700 km. Nu voor de komende donkere dagen heb ik rondom Schwalbe Marathon Supreme gemonteerd, jij hebt er ook goede ervaringen mee, ik ook, ruim 10.000 km op mijn Koga Traveller en Berber op haar Stevens RoadFlyer. Als mijn rugklachten over zijn spring ik weer in de Quest, resultaten kun je lezen op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Theo , kijk hier eens voor de uitslagen van de L.E.L

    http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=2115467

    ik las ergens dat je hier naar op zoek was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps, dat zijn veel minder km's dan ik zou verwachten. Ze lijken bij mij nog aardig na 2000 km. Ga er over nadenken hoe lang ik er mee door ga rijden. Iemand ervaring met Super Sealand en F lites/ Gocycly
    Gr Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmm dat zijn niet al te veel kilometers nee! Maar zo te lezen hou je er wel van om lekker door te scheuren, zo ook in de bochten denk ik :P Beetje competitie is altijd leuk natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De kilometers met de F-Lites vallen mij ook tegen, echter ik denk dat zonder de slijtplek wel 4000 km te halen valt. Ik heb nu nog een 2/3 gesleten F-Lite en een nieuwe. Ik bewaar ze voor races. Nu rijd ik dus oop de Marathon plus waar ik al zo een 7000 op gereden heb. Ze gaan nog wel 3000-4000 mee. In april volgend jaar kijk ik wel welke zomerband ik ga gebruiken voor het forenzen. Door de bochtige route en pittige rijstijl haal ik gebruikelijk wat minder kilometers uit banden dan andere rijders. De F-Lite is een snelle, lichte en dunne band dus niet raar dat je er snel door bent. Als je alles beschouwt is de VredesteinPM van 18 Euro zo gek nog niet !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De LEL uitslagen, Gerrit bedankt ! Ik ben precies in het midden geeindigd; 21 van 42. Marja staat op nummer 11. Ik had met de leiding afgesproken dat ze niet zou worden vermeld, toch gebeurd dus. Ze is trots als een pauw met de vermelding.

    BeantwoordenVerwijderen