Deze blog-post schrijf ik over het stuur van mijn
racefiets; mijn mooie Scandium legering racefiets uit 2003. Sinds de
komst van de Velomobiel in 2006 bleef de racefiets ondersteboven in de
nok hangen tot ik hem afgelopen zomer herontdekte en er mooie ritten mee maakte
in de bergen van Frankrijk. Mijn achterwerk was snel gewend maar het stuur
bleef ik onplezierig vinden. Eigenlijk pak je het stuur alleen maar aan de
bovenzijde vast en kun je dan slecht bij de remmen en versnelling. Die rare kronkels kan ik dus wel missen.zondag 13 december 2015
Over stuur op de racefiets
Deze blog-post schrijf ik over het stuur van mijn
racefiets; mijn mooie Scandium legering racefiets uit 2003. Sinds de
komst van de Velomobiel in 2006 bleef de racefiets ondersteboven in de
nok hangen tot ik hem afgelopen zomer herontdekte en er mooie ritten mee maakte
in de bergen van Frankrijk. Mijn achterwerk was snel gewend maar het stuur
bleef ik onplezierig vinden. Eigenlijk pak je het stuur alleen maar aan de
bovenzijde vast en kun je dan slecht bij de remmen en versnelling. Die rare kronkels kan ik dus wel missen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Hoi VeloTejo,
BeantwoordenVerwijderenBeugels in de afdaling zijn juist voor de veiligheid. Bij afdaalclinics wordt aangeleerd dat je je moet aanwennen om in de afdaling je handen in de beugels te zetten, omdat je zo meer controle over de fiets hebt, bij bijvoorbeeld slecht wegdek.
Groet
Rudolf
OK, nooit geweten !!
BeantwoordenVerwijderenBij snelle afdalingen ga ik wel eens met mijn buik op het zadel. Zwaartepunt (dikke kont) naar achteren. Nog nooit gezien in de tourdefrance. Laatste jaren heb ik niet zo een haast meer.