vrijdag 4 november 2016

Danny en de nukkige ketting


De laatste maanden kom ik op mijn commuterrit maar weinig velomobielen meer tegen; voor een deel komt dat doordat ik vaak met de auto ben geweest. Edoch, ook met mijn fietsritten nauwelijks velomobielen gezien.

De vreugde was daarom groot toen voor mij een roodblinkende Alligt A7 opdoemde in Weesp. Daar moest ik meer van weten natuurlijk! Na Weesp is het pad breder en kunnen we naast elkaar even bijpraten; de rijder Danny heeft de velo net gekocht en er al een 10tal ww-ritten mee gemaakt naar de Arena in ZO. Danny is trots op z’n mooie fiets maar wil wel graag wat meer snelheid dus kon ik direct inhaken op mijn favoriete onderwerp om alle fietsen te elektroficeren, etc  etc etc .

Na de hakkelaarsbrug passeren we een hobbel en schiet Dannies ketting van het kettingrolletje en moet z’n fiets op z’n kant om met een zelfgemaakt vernuftig gereedschap de ketting weer in het gareel te wippen. Was dus al vaker gebeurt ... We vervolgen onze rit en ik begrijp dat de nieuwe vriend ook in Almere woont, ook nog in de Waterwijk zelfs op nog geen steenworp afstand! Niet dat ik een steen zou gooien want Danny en ik wonen in een nette buurt.

Nog even een paar fotoos, niet geheel scherp, door onze hoge snelheid zal ik maar zeggen.

Danny, welkom in Velomobielenland !







3 opmerkingen:

  1. Dag Danny en Theo,

    Leuk om te weten dat er nog andere velomobielers in Waterwijk wonen ;-)
    Mogelijk kunnen we eens een ritje maken, anders dan naar het werk ...


    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Andre, dat is een leuk plan !
      Een keer een zondagsritje naar Laplace in Bussum ?
      Wat is je adres? (theovdbroek@outlook.com)

      Verwijderen
    2. Ik voel een splintergroepering aankomen van de Almere Liggers: de Waterwijk liggers?

      Verwijderen