zaterdag 1 januari 2011

2010; vele hoogtepunten …. ? !!!

Ten eerste was 2010 wel het jaar dat het   grootste gat in mijn portemonnee sloeg  , maar nog niet zo groot als het gat wat mijn voormalig echtgenote zo’n 12 jaar geleden achterliet. En toen leefde ik ook vrolijk verder.  De pecunia’s gingen dit jaar naar vervolgens een Flevobike Bike (used) , Zepyr Lowracer (used), Challence  Focus (used), Strada (new) , Go-One3 (used) en een Sunrider  (new). Ook de e-modificaties gingen niet voor niets. De Flevobike en de Zephyr zijn inmiddels weer verdwenen. Ook de Alleweder is na 4 jaar en 21000km in februari 2010 vertrokken naar een ZuiderBuur.


Mijn oude Alleweder A4, wel de mooiste van Nederland e.o.

Hier bij mijn nieuwe Strada, Geweldig Machien; snel en wendbaar
 
VrouwLief met Go-One, ook snel en wendbaar maar minder geschikt bij extreem weer (geldt voor beiden....).

Als volgende record wil ik wat   technische wonderen   vermelden zoals het bouwen van LED-lampjes  compleet met koelplaten en drivers en zo. Wel met behulp van vriend en fietsmaat Erwin. Uiteraard zou ik zonder hem ook wel licht uit de LEDs gekregen hebben, alleen niet langer dan 5 seconden …. .



Ook op het gebied van   e-ondersteuning   op de fietsen heb ik grote stappen voorwaarts gemaakt, na 4 jaar van ideeën en plannen waar niets van terecht kwam, kreeg ik toch de smaak te pakken. Onze TwinTraveller geëlektrificeerd met een inbouwsetje van RAT-Holland .
Llater ook de Go-One3 met een Magic-Pie van Devi-Motion. Geweldig spul; altijd van de heuvel af met de wind mee, maar wederom gaten in de portemonnee…


De Sunrider heeft natuurlijk ook een ingebouwde afdaling ....
Onze nieuwe sunrider met Crystalyte motor.

Als laatste vermeld ik mijn all-time record van 13300 afgelegde km. .Dit was voornamelijk te danken aan de aanschaf van de Strada, GEWELDIG , wat een fijne fiets ……….. !!!!  Ook de elektromotor op de TwinTraveller zorgde voor veel meer uitnodiging om te fietsen. Vervolgens de Go-One en later de Sunrider voor Vrouwlief maakten dat ze ook enthousiast raakte voor het velomobielen zodat we nu ook met onaangenaam weer vaker  fietsen.

 KzieYou



2 opmerkingen:

  1. Ha, ik dacht dat ik al mega veel aan fietsen had uitgegeven in 2010 (VK2, strada, seiral sl) maar jullie winnen ;). Als je de de strada met go one en sunrider vergelijkt wat valt dan op? groet Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Monique,
    De overeenkomst is dat het alle drie goede fietsen zijn maar voor ander publiek. De Strada is de topper voor snel en wendbaar rijden, een beetje Spartaans. De Strada is met alles goed doordacht en heeft een zeer complete elektrische installatie.
    De Go-One is ook snel en wendbaar maar minder dan de Strada. We kochten hem vanwege z'n "good looks". Helaas bij de Go-One is altijd je zicht naar buiten in meer of mindere mate gehinderd door de ruit. We hebben elektrische ondersteuning ingeboud die goed is en zuinig rijdt.
    De Sunrider is een "cruiser"; mooi afgewerkt interieur en comfortabel rijden. Hydraulische schijfremmen, Joystick besturing, meebewegend dak en hij heeft een hulpmotor (tot 34km/uur). De Sunrider heeft wel een aantal "beginnerproblemen"

    BeantwoordenVerwijderen