zondag 1 oktober 2017

Parkeerrem op de achterwielen


 
Op de QV heb ik de remoptie op de achterwielen genomen, hier ben ik zeer tevreden over. De bediening van de voor- en achter- remmen met respectievelijk de rechter en linker hand is zeer natuurlijk en went snel. De remkracht is zeer goed en fijn te doseren. Deze fiets remt vele malen beter dan de Strada’s, Go-One en Quest die ik heb gehad.

In een FB post van Denez Bodennec las ik dat hij z’n remhandle voor de achter remmen had verwisseld met één die een parkeerstand heeft, dat vond ik direct een zeer goed idee; bij de QV (en vele andere velomobielen) moet je bij het verplaatsen steeds de parkeerrem aan en uitzetten terwijl je er bij de QV (met achterremmen) ook nog slecht bij kunt. Met de parkeerrem op de achterwielen kun je de nu de fiets verplaatsen met aangetrokken parkeerrem.
 
Kosten: één remgreep, €5,35 bij Internetbikes (360181 Amigo remgreep V-brake rechts 3-vinger zwart).
 
Oude en nieuwe handel


De remhandel wil er net niet af dus een millimeter van de houder van de claxonknop afknippen




 

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad een goed idee Theo, en het kost inderdaad niks! Ga ik ook overnemen, bedankt voor het plaatsen!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Netjes, geeft een nieuwe invulling aan het begrip "vierkant geparkeerd staan" ;-)

    BeantwoordenVerwijderen