dinsdag 5 juli 2011

Bijna dood-ervaring en Joe’s super sealant werkt echt!


Vanuit Almere kom ik dagelijks twee wielrenners tegen ergens tussen de Hollandsebrug en de A1; een kleintje en een grote, beiden vaak in hetzelfde fietspakje. Vanochtend ben ik wat later en kom ik de twee wielrenners weer tegen in Almere-Poort op het voorrangs-fietspad. Ter hoogte van de eerste kruising zie ik ze aankomen maar ook een auto van links (voor mij gezien). De auto rijdt hard en is gelijk met de fietsers op de kruising. De auto remt helemaal niet en schiet met zeker 60km per uur over de kruising met het fietspad. Eén wielrenner remt volop en staat net op tijd stil. De andere besluit vol gas te geven en een grote zwaai naar links te maken. De auto schiet net tussen de wielrenners door zonder ze te raken. Verschrikkelijk, ik dacht dat de auto ze vol zou pakken.........    Ik zat verstijfd in mijn fietsje.  Daarna viel mij op dat wielrenners enorm kunnen vloeken!


Ook nog een flinke sisser vanochtend aan de rechter zijde; psss  -  psss -  pisss  -  pisss  -  psss  -  pisss -  pisss  -  pisss,   je kent het wel. Lek dacht ik en bereidde me al voor op een trekker in het stuur en het plakken van een band. Maar het sissen stopt en de stoere Strada rijdt gewoon door.  Even later stap ik ongelovig uit en inspecteer mijn rechter band. Een natte plek en nog wat kleine belletjes op het loopvlak. Ik pomp mijn band wat bij en rijd verder. Bij aankomst op het werk (12 km verder) is er niets meer van een lek te zien of te horen. Het werkt dus echt de Joe’s no-flat supersealant!
Bij een “tussendemiddag” inspectie van de betreffende band constateer ik dat de band nog steeds knoerthard is. Wat ik tevens constateer is dat de linkerband wel plat staat. Ook die heb ik 8 maanden geleden gevuld met een flesje supersealant van Joe. Feilloos is het spul dus niet. Wat zeker een rol zal spelen is dat de banden bij wisselingen en spaakonderhoud leeg moeten en weer opgepompt. De verse lucht zal mogelijk een invloed hebben op de werkzaamheid. Maar weer bijvullen dus.

3 opmerkingen:

  1. Dat liep dus 2 maal met een sisser af! Ik heb op het spoorbaanpad ook al regelmatig auto's gezien die voorrang nemen, maar niet zo dramatisch als jouw beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi

    Volgens de beschrijving moet Joe's wel minimaal per 6 maanden ververst worden. Heb hetzelfde een keer ervaren

    Gr Peter

    BeantwoordenVerwijderen