Kuilen en
hobbels passeer ik al een hele tijd niet meer onopgemerkt. Ik was me er flink van
bewust dat oneffenheden flink werden doorgegeven aan de bestuurder, maar niet meer
zo dat het eigenlijk niet hoorde totdat een medevelonaut me er op wees dat er
wel erg weinig ruimte zat tussen de band en de wielkast. Wanneer ik in de Strada zat kon ik niet eens mijn pink
ertussen krijgen; de veren zijn helemaal gebottommed. Dus maar eens vergeleken met Jurren en Erwin .
Bij
Jurren bestaat er een flinke ruimte van wel 4 cm, Erwin maar enkele centimeters
en heeft dus ook weinig vering meer.
Omdat ik afgelopen zaterdag toch naar
Velomobiel.nl moest daar om advies gevraagd en de oplossing blijkt simpel,
stuggere veren. Niet opgebouwd uit een zachte en stugge veer, maar een veer uit
éen stuk stugger materiaal.
Bij
inbouw blijkt ook een veer gebroken, maar alles is wel lekker gesmeerd en
zonder slijtage (het veerde/bewoog ook nauwelijks natuurlijk). De veerpoot is
een mooi en simpel ontwerp!
Met de nieuwe veren weer volop ruime wat betekend dat er weer veerweg bestaat. En dat merk je met rijden, wat een verschil!
's ochtends eerder op de
terugweg vanuit Dronten in de regen ook weer een lekke band, dat deed me beslissen op meteen maar
de 3 nieuwe Marathons Plus te monteren die ik al klaar had liggen voor het
winter seizoen.
Jaja...... je wilde gewoon zo'n vette gepimpte velomobiel hebben die laag op z'n wielen ligt. Even het camber sterker negatief, strijkplank achterop, kachelpijp aan de achterkant en natuurlijk een flinke vracht kippengaas aan de voorkant, streetglow, Xenonverlichting en natuurlijk verduisterd vizier van je racekap.
BeantwoordenVerwijderenYeah, osolow!
BeantwoordenVerwijderen