zondag 21 december 2014

Hulde aan de Wegenwacht !


 
Enkele dagen geleden in de oh zo vroege ochtend tijdens mijn forenzenrit naar Schiphol trachtte ik een kruising over te steken in Weesp, echter de velomobiel gedroeg zich ineens als een hometrainer wat de inspanning merkbaar verlichtte, echter ik kwam geen centimeter meer vooruit wat dan weer nadelig was voor mijn doelstelling om eens op tijd op kantoor te zijn.  Na wat initieel sleutelwerk moest ik concluderen dat er meer kennis, kunde, koffie en gereedschap nodig zou zijn.
 
 
 
 
Enkele jaren geleden had ik me geabonneerd op fietspech-hulp bij de ANWB. Een mooie kans om dit eens te testen en de dienst dan ook opgebeld “het kan een half uur tot een uur duren”. Gelukkig strandde ik bij een bemand BP tankstation met versnaperingen. De juffrouw achter de kassa die mijn bezwete lichaam in opperste extase aanschouwde bood me spontaan een koffiemuntje aan. Na  drie kwartier arriveerde er een zeer vriendelijke Wegenwachtmonteur die zo heus ook fietsgereedschap en onderdelen bij zich had. De brave man was in het verleden fietsenmaker geweest en wat mij betreft komt dit goed van pas!


 
Na wat sleutelwerk kwam de man tot de conclusie dat de vrijloop in het achterwiel het had begeven en zoiets zat niet in z'n onderdelen lade. Daar het maandag was, was er ook geen enkele fietsenmaker in de regio open. De man bood aan om zonder kosten een afsleepdienst te regelen die mij naar huis kon brengen of zelfs naar Dronten naar de velomobielenfabriek. Het "zonder kosten" sprak mij wel aan maar wel moest ik dan weer een uur wachten, en ongeduldig als ik van nature ben had ik daar niet veel trek in. Vriendin Liesbeth  woont vlakbij de plaats des onheils en was die dag vrij en dus belde ik haar of ze met de Espace kon langskomen om mij te halen. Espace, fantastische auto, weer geen probleem voor een Strada!
 


 

6 opmerkingen:

  1. Als de deuren ook nog dicht gaan past dat toch beter dan de Limit in mijn oud model Panda idd :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een Panda is een ruimtewonder! De latere Panda's rijden ook nog goed !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks veel gemopper hier en daar over de ANWB hebben ze vorig jaar in Harderwijk mij ook prima geholpen toe de veerpoot van de Quest spontaan naar binnen kwam. Succes met de reparatie !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan het kloppen dat ik zondag met de Oliebollentocht de Velotejo langs zag komen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. blowingmy own trumpet dan maar ;-) Ik reed in die gele VeloTejo Strada, Theo heeft nu een beschaafde creme-witte. Nogal anoniem, geen leuke naam er meer op!

      Verwijderen