zondag 8 mei 2011

Nieuwe remmen voor de Quest

Niets is perfect, zelfs een Quest niet.  Dus daar gaan we aan werken.
Als eerste aanpassing vorige week een tweede spiegeltje, die miste ik erg. Ook een kabeltje om het stuur van je buik te houden. Dit is een simpele modificatie maar o-zo-handig.
Afgelopen zaterdag was ik bij Velomobiel.nl om de Strada weg te brengen voor groot onderhoud. Meteen een paar bredere schoudervullingen mee genomen. Omdat de remmen van deze Quest slecht werken ook nieuwe remschoenen meegenomen en Jagwire rem kabels.
Een proefrit toont direct al een grote verbetering. Maandag ga ik het echt ervaren.


het uitnemen van het voorwiel en de veerpoot viel reuze mee



 
De nieuwe en de oude rem. Ernaast de nieuwe Jagwire kabels. Deze buitenkabels zijn veel stugger zodat er meer kracht over blijft op de rem schoenen. Ook is de binnenkabel geimpregneerd met een droog smeermiddel.



 stuurkabel om het stuur van je buik te houden


4 opmerkingen:

  1. Zozo, productief weekend hoor! Beter dan bij mij. Tis Jagwire trouwens :) http://www.jagwireusa.com/

    Vreemd gezicht, zo'n Quest op z'n zij met een lege wielbaai. Geen krasjes maken he, op Marja's Quest.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Theo,

    Ik geloof je wel maar toch raar, bij mij komt het stuur naar m'n borst...

    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Mick; Daar zit mijn buik ongeveer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zag ik je nou met de strada op het dak? gr Mo

    BeantwoordenVerwijderen