maandag 20 juni 2011

Customization, in preparation of …

De Cycle Vision is in aantocht en Cookie en ik gaan aan een paar ritten meedoen. We willen natuurlijk niet onvoorbereid arriveren en we zijn onze Strada’s dan ook aan het prepareren.

Het is maar de vraag of er met de vloeistukken te rijden valt want de stuuruitslag is erg beperkt,  in wat scherpere bochten remt het flink. Siliconen spray moet dit wat verlichten. Morgen een tocht naar mijn werk waar ik het nut ga ervaren

Update: Na de ochtendrit kan ik concluderen dat er inderdaad niet mee valt te rijden. Een straal van 15 meter kan ik net halen maar mijn route heeft veel bochten die scherper zijn; veel steken dus. Ik neem aan dat de RDW baan wel ruime bochten heeft dus ik laat de vloeistukken zitten omdat ik vanochtend toch een paar kilometers sneller ging. Of het aerodynamica was of psychologie, ik weet het niet, sneller was het wel!

5 opmerkingen:

  1. Hi Theo,
    Als ik je een tip mag geven, gebruik voor de afdichting van je wielkasten Lycra. Dit materiaal is glad en rekt tot 600%. Je kunt er gewoon mee sturen en dan remt het nauwelijks. Ik gebruik dit materiaal voor het goeddeels afdichten van de voetengaten. Ik heb dit bijv. aangebracht voor de tijdrit op Texel september vorig jaar. De hele winter, tot dat mijn fiets eind maart dit jaar naar een nieuwe eigenaar ging, hebben mijn voeten het lycra bij iedere pedaalslag naar beneden gedrukt. Het lycra heeft die mishandeling, ook met ijs en modder, niet kunnen verslijten.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is mooi Theo, en heel herkenbaar. Goed dat je dit gedaan hebt - mocht je boven mij eindigen in het klassement, dan heb ik ten miste een goed excuus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uitgaande van een snelheid van 35 km/u en een wind tegen van 15 km/u ga je met afgeplakte wielkasten zeker 3 tot 4 km/u harder. Als je ook de tourkap er nog opzet komt er nog eens 3 tot 4 km snelheid bij. Ik moet me tijdens de uurs-race nog zorgen gaan maken :).
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Strada van je vrouw is mooi geworden Theo, echt een vrouwelijk model (mag ik dat wel zeggen?)
    En natuurlijk succes bij CycleVision!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reklame voor Flora-Holland is goed voor de zaak!

    CU

    BeantwoordenVerwijderen